Dzień 1
Zbiórka przy stanowisku odpraw Rainbow na 2 godz. przed wylotem samolotu. Wylot z Warszawy do Panama City. Aktualne rozkłady prosimy sprawdzać na stronie: R.pl/rozklady . Po przylocie odprawa paszportowo-celna. Transfer do hotelu w okolicy Colon, zakwaterowanie i nocleg.
Dzień 2
Po śniadaniu wykwaterowanie z hotelu i czas wolny w Colon w Panamie, znanej głównie z Kanału Panamskiego, który umożliwia przepłynięcie z zachodu na wschód Ameryki. Polecamy wycieczki fakultatywne (dodatkowo płatne), które pozwolą poznać tą „Perłę Pacyfiku” z kolonialnymi zabudowaniami i wąskimi uliczkami starego miasta wpisanymi na listę UNESCO kontrastującymi z nowoczesnymi wieżowcami w centrum. Warto również pojechać nad Kanał Panamski łączący Atlantyk z Pacyfikiem i zobaczyć jak przez to wąskie „gardło” przeprawiają się ogromne statki. Można także wybrać się na zakupy do jednego z centrów handlowych oferujących lokalne towary z Ameryki Łacińskiej w atrakcyjnych cenach. Transfer do portu (transfery mogą odbywać się turami w zależności od wielkości grupy). Zaokrętowanie oraz zakwaterowanie na statku w opłaconej kabinie, czas na odpoczynek, kolacja i nocleg. Ok. godziny 14:30 statek wypływa w kierunku Cartageny de Indias.
Dzień 3
Po śniadaniu, ok.godz. 9:30 statek zacumuje w porcie Cartagena de Indias u wybrzeży północnej Kolumbii. Czas wolny. Dla chętnych wycieczka po Cartagenie (płatna dodatkowo ok. 75 USD). Cartagena de Indias (lista UNESCO) to jedno z najważniejszych miast basenu Morza Karaibskiego. W Cartagenie Hiszpanie gromadzili skarby łupione na terenie Ameryki Płd., co skutkowało częstymi najazdami piratów. W celach obronnych zbudowano tu bardzo okazałe, ciągnące się kilometrami fortyfikacje, które przetrwały do dziś. El Centro i San Diego to serce kartageńskiej starówki, znajdziemy tu niesamowitą ilość pięknych kościołów, muzea, parki, urzekające, kolorowe uliczki. Miejsce to ożywia się szczególnie pod koniec dnia, kiedy większość placów wypełnia się stolikami, pojawiają się artyści, muzycy i wszystko nabiera rytmu salsy a miasto bawi się aż do późnych godzin nocnych. Cartagena występuje w kilku powieściach słynnego noblisty G.G.Marqueza, a on sam ma tutaj swój dom. Zobaczymy Stare Miasto, fortyfikacje, zamek San Felipe de Barajas i klasztor La Popa założony na pocz. XVII w. skąd rozciąga się wspaniały widok na okolicę. Około godziny 19:00 statek wypływa w dalszy rejs w kierunku Jamajki (dzienny i nocny rejs).
Dzień 4
Dzień na morzu (statek nie zawija do portu). Czas na relaks, zachęcamy do korzystania z licznych atrakcji na statku: kąpiele w basenie, kąpiele słoneczne, animacje, siłownie, jacuzzi, kasyno, zakupy i wiele innych. Dzienny i nocny rejs w kierunku Jamajki.
Dzień 5
Ok. 8:30 statek przypływa do portu Montego Bay, które jest jednym z największych miast na Jamajce i stanowi turystyczne centrum wyspy. Zachęcamy do skorzystania z wycieczek fakultatywnych (za dodatkową opłatą). Na amatorów błogiego wypoczynku czekają jedne z najpiękniejszych plaż na Karaibach z klubami, restauracjami, barami i pubami. Warto skosztować tutejszych przysmaków: krewetek, homarów, kurczaków lub wieprzowiny przyprawionych jedną z 300 odmian słynnej jamajskiej przyprawy Jerk. Polecamy wizytę w parku wodnym i na farmie krokodyli, spływ tratwami po jednej z licznych rzek Jamajki, wyprawę do Greek Grotto Caves i słynnego wodospadu Dunn’s River Falls lub przejażdżkę konną wzdłuż wybrzeża. Można również zwiedzić miasto: plac miejski Sam Sharp Square, the Cage (klatka, w której przetrzymywano zbiegłych niewolników), the Slave Ring (amfiteatr będący niegdyś miejscem handlu niewolnikami), kościół św. Jakuba, lokalny targ oraz Rose Hall Great House (dawny dom plantatorów). Miłośnikom muzyki reggae polecamy wizytę w domu Boba Marleya. Ok. godz. 17:30 statek wypływa w kierunku George Town na Kajmanach, nocny rejs.
Dzień 6
Ok. godz. 8:00 statek dopływa do portu George Town na wyspie Wielki Kajman, która jest największą z archipelagu 3 wysp, będących kiedyś przystanią dla żeglarzy zaopatrujących się tu w wodę i polujących na żółwie morskie. (statek cumuje kilkaset metrów od brzegu, gdzie klienci są dowożeni na stały ląd łodziami motorowymi, które kursują co 30 min.) Archipelag został odkryty przez Krzysztofa Kolumba w 1503 roku, a legenda głosi, że Król Jerzy III z wdzięczności za uratowanie brytyjskiej floty od osadzenia na rafach, zwolnił mieszkańców Kajmanów z płacenia podatków i służby wojskowej i tak pozostało do dzisiaj, dlatego wyspy te są nazywane „rajem podatkowym”. Obecnie wyspiarze goszczą ok. 80 000 płetwonurków rocznie, którzy przybywają na wyspy aby podziwiać ściany raf koralowych ulokowane na krawędzi głębokiego na ponad 7000 m Rowu Kajmańskiego. Toteż często wyspy określane są mianem podwodnej stolicy Karaibów. Tutejsza plaża Seven Mile Beach uznawana jest za jedną z najwspanialszych na świecie. Amatorzy sportów wodnych: nart wodnych, windsurfingu i pływania będą zachwyceni ciągnącym się ponad 8 km., wybrzeżem a miłośnicy fauny morskiej zapewne wybiorą nurkowanie w Stingray City (dodatkowo płatne), gdzie występuje wśród licznych ”stworzeń morskich”, 22 gatunków płaszczek również manta-zwana diabłem morskim. Proponujemy wycieczki fakultatywne (dodatkowo płatne), m.in.: rejs statkiem pirackim, rejs łodzią ze szklanym dniem, wycieczkę „Smaki Kajmanów”. Ok. godz. 16:00 statek wyrusza w dalszą trasę ku wybrzeżom Kostaryki (rejs przez dwie noce i cały następny dzień).
Dzień 7
Cały dzień na morzu, czas na relaks. Zachęcamy do korzystania z licznych atrakcji na statku: kąpiele w basenie, kąpiele słoneczne, animacje, siłownie, jacuzzi, kasyno, sklepy i wiele innych. Dzienny i nocny rejs w kierunku Kostaryki.
Dzień 8
Ok. godz. 8:00 statek zacumuje w Puerto Limon – głównym porcie morskim i jednym z największych miast Kostaryki. Kraj ten nigdy niepodbity przez Majów czy Azteków słynie z bogactwo fauny i flory (850 gatunków ptaków, 250 gatunków ssaków). Kostaryka znana jest z majestatycznych wulkanów oraz plantacji kawy czy bananów. Podczas wycieczek fakultatywnych (dodatkowo płatnych) warto odwiedzić Park Narodowy Cahuita, chroniący największą kostarykańską rafę koralową oraz Park Narodowy Tortuguero, obejmujący tereny leśne i namorzyny nad sztucznymi kanałami Tortuguero. O 15:30 statek wypływa w kierunku Panamy.
Dzień 9
Ok. godz. 7:00 statek przypływa do portu Colon w Panamie. Wykwaterowanie z kabin i czas na ekscytującą wyprawę do lasu deszczowego, przeprawa łodzią canoe po rzece Chagres do Parku Narodowego o tej samej nazwie, gdzie znajduje się wioska zamieszkana przez indiańskie plemię Embera Drua. Skupisko liczące kilkanaście rodzin żyje w skromnych domkach na palach, zbudowanych z liści palmowych guagara i palmy chunga. W przeszłości Indianie Embera byli wojownikami i koczownikami. Z czasem poszczególne ich grupy osiedlały się w pobliżu rzek. Wojownicze plemiona stopniowo przekształcały się w rolników. Dzisiaj zajmują się rybołówstwem, polują, uprawiają kukurydzę, ryż i fasolę. Kultywują tradycje swoich przodków, malują ciała, wykonują specyficzne stroje. Tradycję widać także w tańcu i obrzędach. Indianie budują swoje czółna z drzewa espave, cedru lub żółtej sosny. Podczas wizyty w wiosce zjemy tradycyjny posiłek, zwykle jest to ryba pieczona w liściach bananowca, pieczone platany, owoce. Zapewne znajdziemy tez chwilę czasu na przejrzenie miejscowego rękodzielnictwa, plemię słynie z różnego rodzaju wyrobów z trzciny i koralikowych ozdób. Przebieg takiej wizyty jest zwykle ekscytujący nie tylko dla turystów, ale również dla samych Indian, zwłaszcza dzieci. Zwyczajnie widać, że są szczęśliwi i tego im czasem zazdrościmy. Następnie przepłyniemy do pobliskiego wodospadu, czas na orzeźwiającą kąpiel. Powrót do hotelu, nocleg. (Trasa ok. 150 km).
Dzień 10
Śniadanie. Czas na odpoczynek i kąpiele słoneczne na wybrzeżu Atlantyku. Za dodatkową opłatą zachęcamy do skorzystania z wycieczek fakultatywnych, np.: rafting, zjazd na linach nad wodospadem El Corro Macho, czy wycieczka do wytwórni rumu Hacienda San Isidro. Pełną listę wycieczek przedstawi na miejscu pilot wycieczki.
Dzień 11
Śniadanie. Czas wolny na odpoczynek i ostatnie zakupy. Transfer na lotnisko i lot powrotny do Polski. Dokładne godziny zbiórki poda pilot Rainbow na miejscu.
Dzień 12
Przylot do Warszawy (lotnisko Chopina).
Uwagi do programu
- W zależności od warunków pogodowych na morzu lub na wyspach kapitan może podjąć decyzję o zmianie trasy lub nie zawijaniu, do któregoś z portów wymienionych w programie.
- Kolejność realizacji punktów programu może ulec zmianie lub odwróceniu.
- Zamieszczone w ofercie opisy wycieczek fakultatywnych są podane wyłącznie informacyjnie i nie stanowią oferty handlowej. Nie gwarantujemy, że będą one wszystkie realizowane. Pełny wykaz dostępnych atrakcji fakultatywnych wraz z ich aktualnymi cenami jest dostępny u naszych rezydentów i pilotów.
- Pilot nie oprowadza po obiektach muzealnych.
- Przy zakwaterowaniu wymagany jest depozyt 200 EUR/os. lub numer karty kredytowej, wszystkie rozliczenia (również za serwis pokładowy) mają charakter bezgotówkowy i przy wykwaterowaniu zakupione towary, usługi są odliczane od depozytu bądź pobierane z karty kredytowej.
- Na statek nie wolno wnosić niebezpiecznych przedmiotów, m.in: żelazek, scyzoryków, czajników elektrycznych, żywności, napojów oraz żadnych materiałów łatwopalnych.
- Paszport powinien być ważny min. 6 miesięcy od daty zakończenia wycieczki.
- Kobiety powyżej 24 tyg. ciąży, niemowlęta do 24 mca życia oraz osoby poniżej 21 lat życia (jeśli nie są pod opieką prawnych opiekunów) nie mogą odbyć rejsu i nie zostaną wpuszczone na statek.
- Podczas trwania całego rejsu proponujemy dodatkowo płatne wycieczki fakultatywne ( w walutach obowiązujących na wyspach: USD/EUR).
- Walutą obowiązującą na statku jest USD.
Ważne
Atrakcje pokazane na mapie oraz Street View służą jedynie celom poglądowym i nie zawsze będą zwiedzane w formie w jakiej prezentuje je Google. Wstępy przewidziane są wyłącznie do tych atrakcji, przy których jednoznacznie odnotowano to w katalogowym programie imprezy.
Zakwaterowanie
Statek - Monarch **** - ALL INCLUSIVE
Komfortowy statek wycieczkowy, po renowacji w 2012/13 r., należący do hiszpańskiego armatora „Pullmantur Cruises” Statek składa się z 12 pokładów, ma ponad 32 m wys. i 268 m dł. Statek może zabrać na pokład 2733 pasażerów.
Kabiny: 1193 kabiny o różnej wielkości i standardzie. Główne rodzaje to kabiny: wewnętrzne oraz zewnętrzne: z oknem lub balkonem. Wszystkie kabiny 2-os. (w niektórych możliwe dostawki) z łazienkami (prysznic). W każdej TV, mini-sejf, suszarka do włosów oraz klimatyzacja. Hotel w Colon o standardzie odpowiadającym *** w ocenie organizatora - 1 rozpoczęta doba hotelowa ze śniadaniem).
Do dyspozycji gości
Recepcja, windy, mini-galeria handlowa (duty free), 5 restauracji (bufet i a’la carte), 9 barów (w tym piano bar), klub nocny (dyskoteka), 24-godz. serwis kabinowy , kasyno, teatr, 2 odkryte baseny ze słoną wodą ( w tym 1 dla dzieci), jacuzzi, taras słoneczny z leżakami (ręczniki przy basenach), centrum fitness (siłownia, sauna , Spa, gabinet fryzjerski, centrum medyczne - część z wymienionych dodatkowo płatne), odkryte boisko do koszykówki, dwa korty do shuffleboard, ścianka wspinaczkowa, ścieżka do joggingu, mini club dla dzieci, biblioteka, salon gier, pokój do gry w karty, internet (dodatkowo płatny). Na statku odbywają się różnorodne animacje: zabawy sportowe, przedstawienia, itp. Podczas niektórych imprez wieczornych i tematycznych mile widziane eleganckie stroje; warto również zabrać ubrania w kolorach białym, czarnym, czerwonym, zielonym. Wstęp na baseny, korzystanie z ręczników basenowych i leżaków, siłownia, wstęp do dyskoteki - bezpłatne. Internet, fax, telefon, masaże, pralnia, usługi medyczne, Spa itp. oraz markowe alkohole są dodatkowo płatne. Na statku akceptowane są wyłącznie karty kredytowe. Nie akceptowane są karty debetowe i bankomatowe.
Pokoje
- Kabina wewnętrzna (bez okna) - (pow. ok. 11 m2) wyposażona jest w podwójne łóżko małżeńskie lub 2 pojedyncze łóżka. Każda posiada: łazienkę, toaletkę, telewizor, suszarkę do włosów i mini-sejf. Część kabin posiada dodatkowe łóżka podwieszane lub rozkładaną sofę.
- Kabina zewnętrzna z oknem - (pow. od ok.12-16 m2) wyposażona jest w podwójne łóżko małżeńskie lub 2 pojedyncze łóżka. Każda posiada: łazienkę, toaletkę, telewizor, suszarkę do włosów i mini-sejf. Większość kabin posiada dodatkowe łóżka podwieszane lub rozkładaną sofę. - Kabina zewnętrzna z balkonem - (junior suite; pow. od ok. 20-24 m2) wyposażona jest w balkon o pow. ok. 6 m2 i ulokowana zwykle na górnych pokładach statku. W kabinie: podwójne łóżko małżeńskie lub 2 pojedyncze łóżka, rozkładana sofa (lub podwieszane łóżko) i stolik kawowy. Każda kabina wyposażona jest w: łazienkę, toaletkę, telewizor, suszarkę do włosów i mini-sejf.
Wyżywienie
Wyżywienie: All Inclusive: bogate, smaczne i różnorodne posiłki w formule all inclusive składają się ze: śniadania, przekąsek, lunchu i podwieczorka (teatime) oraz obiadokolacji (serwowane a’la carte w restauracji głównej lub typu bufet w restauracji bufetowej), nieograniczona ilość lokalnych napojów alkoholowych i bezalkoholowych serwowanych w wybranych barach, restauracjach i w dyskotece na statku (wybrane alkohole podawane w szklankach/kieliszkach lub z dystrybutorów (nie butelkowane) np.: brandy, gin, wermut, whisky, tequila, rum, wódka, likiery; smakowe kawy oraz herbaty, wybrane wina oraz piwa alkoholowe i bezalkoholowe; różnorodne soki z wyjątkiem świeżo wyciskanych: brzoskwiniowy, jabłkowy, pomidorowy, ananasowy, pomarańczowy, Pepsi, 7up, drinki alkoholowe i bezalkoholowe). Alkohole markowe dodatkowo płatne, możliwość dokupienia pakietu „Premium” zawierającego wszystkie napoje alkoholowe i bezalkoholowe (łącznie z importowanymi). Dodatkowo formuła All Inclusive zawiera: wstęp na baseny, korzystanie z ręczników basenowych i leżaków, siłownię, wstęp do dyskoteki.
Świadczenia
Cena podstawowa obejmuje: przelot samolotem czarterowym LOT-u typu Dreamliner lub innym szerokokadłubowym (rejs bezpośredni) do Panamy, 3 noclegi w Colon w hotelu **/*** z śniadaniami, zakwaterowanie (razem 7 rozpoczętych dób hotelowych) na statku 4* armatora Pullmantur o dobrym standardzie w wybranych (opłaconych) typach kabin w opcji all inclusive; kabiny 2 os.(możliwość dostawki) z łazienkami (opis kabin i statku j.w), korzystanie z większości atrakcji na statku, transfery z/na lotnisko w Colon, all inclusive na statku wg opisu jak wyżej, opiekę polskojęzycznego pilota/rezydenta lub polskojęzycznego przedstawiciela lokalnego kontrahenta na statku podczas rejsu, ubezpieczenie TU Europa (NNW, KL i bagaż), opłaty lotniskowe i portowe.
Cena podstawowa nie obejmuje: opłaty za serwis pokładowy oraz napiwki dla kierowców (ok. 145 EUR) - płatne obligatoryjnie na miejscu, wycieczek fakultatywnych po Colon, wycieczek fakultatywnych podczas rejsu oraz innych wydatków osobistych.