Szanowni Państwo,
aby Państwa wyjazd został zrealizowany możliwie bezpiecznie, staramy się na bieżąco monitorować wszelkie dostępne informacje dotyczące zarówno obostrzeń przy przelocie jak również dodatkowe środki bezpieczeństwa na miejscu pobytu. Procedury na lotniskach i podczas lotu (z małymi wyjątkami dotyczącymi poszczególnych linii lotniczych) są takie same we wszystkich państwach EU, podobne będą zapewne obowiązywały resztę krajów. Dotyczą one przede wszystkim: dystansu społecznego, zasad dezynfekcji i higieny osobistej.
Od dnia 28 marca 2022 r. na podstawie przepisów Rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 25 marca 2022 r. zniesione zostają
wszelkie ograniczenia w podróżowaniu do Rzeczypospolitej Polskiej,
co oznacza, że nie ma już obowiązku:
- legitymowania się podczas przekraczania granicy certyfikatami
szczepienia,
- wykonywania testów w kierunku SARS-CoV-2,
- odbywania tzw. kwarantanny przyjazdowej.
Pomimo zmiany przepisów pamiętajmy – dbając o siebie, dbamy o wszystkich współpasażerów.
Higiena i rozsądek, stosowanie się do obowiązujących przepisów sanitarnych są podstawą
bezpiecznego wypoczynku.
W trosce o nasze i zdrowie jak również współpasażerów zachowujmy się nadal odpowiedzialnie.
NA LOTNISKU
-
jeżeli to możliwe odpraw się on-line
-
przed wejściem czeka na Ciebie pomiar temperatury – nie utrudniaj pracownikom lotniska ich pracy
-
noś maseczkę ochronną (powinno się ją zmieniać co 4 godziny)
-
zachowaj odstęp 1,5 do 2 metrów
-
dezynfekuj ręce
-
wypełnij oświadczenie o stanie zdrowia jeżeli przewoźnika ma takie wymagania
-
zabierz zaświadczenie o wykonanym negatywnie teście na COVID-19 (ważny 72 h przed wylotem o ile kraj docelowy ma takie wymagania)
-
ogranicz ilość bagażu podręcznego
-
nie zabieraj osób towarzyszących
Wszyscy pracownicy lotnisk wyposażeni są w środki ochrony indywidualnej. Do terminala mają wstęp jedynie osoby które odbywają podróż w danym dniu, posiadające ważny bilet lotniczy. Terminale mają przygotowane specjalne oznaczenia umożliwiające zachowanie dystansu, środki do dezynfekcji. Przestrzenie publiczne są dezynfekowane, w autobusach lotniskowych przestrzeń zajęta przez pasażerów nie może przekraczać 40% ich pojemności.
NA POKŁADZIE
-
stosuj się do instrukcji załogi
-
przygotuj się na kolejny pomiar temperatury który decyduje o wpuszczeniu na pokład samolotu
-
noś maseczkę ochronną (powinna być zmieniana co 4 godziny)
-
dezynfekuj ręce
-
wypełnij kartę lokalizacji podróżnego i przekaż załodze
-
przygotuj się na ograniczenia w serwisie pokładowym (brak ciepłych posiłków, napoje i przekąski serwowane w indywidualnych opakowaniach)
-
płatności na pokładzie będą możliwe wyłącznie bezgotówkowo
Personel pokładowy wyposażony jest w niezbędne środki ochrony osobistej (maseczki, rękawiczki, żele antybakteryjne), serwis pokładowy został zmodyfikowany. W większości przypadków przy odprawie 0n-line nie ma możliwości samodzielnego wyboru miejsc obok siebie. Samoloty są dezynfekowane specjalnymi środkami biobójczymi, wyposażone są w filtry typu HEPA, które zabezpieczają przed 99% bakterii i wirusów na pokładzie.
PO PRZYLOCIE
-
zachowaj odstęp od 1,5 do 2 m
-
noś maseczkę
-
dezynfekuj ręce
-
po odebraniu bagażu szybko opuść terminal
-
stosuj się do instrukcji służb lotniskowych
-
po przylocie możliwy jest także pomiar temperatury przez aparaty przenośne lub skaner termalny
TRANSFER
Wszystkie autokary są zdezynfekowane, w czasie przejazdu wymagane jest noszenie maseczek, przy wejściu wymagane jest zachowanie dystansu, poczekanie spokojnie w kolejce. Rząd siedzeń za kierowcą powinien być pusty. Autobusy nie mogą być pełne – należy liczyć się z opóźnieniem i wydłużonym czasem realizacji transferów. Personel lokalny (kierowcy, pracownicy kontrahenta, rezydenci) będą wyposażeni w osobiste środki ochrony.
HOTELE
Szczegółowe informacje na temat przepisów sanitarnych i dostępności infrastruktury w poszczególnych hotelach otrzymacie Państwo na miejscu po przylocie. Prosimy pamiętać, że przepisy mogą się między sobą różnić, są one wydawane przez lokalne władze sanitarne i Exim Tours nie ma na nie wpływu.
Najważniejsze zasady korzystania z hoteli:
-
zachowanie dystansu społecznego od 1,5 do 2 m w miejscach publicznych: lobby, restauracje, bary, korytarze, sklepiki
-
zmniejszenie ilości stolików w restauracjach przy zachowaniu dystansu
-
w niektórych hotelach godziny korzystania z restauracji i barów mogą zostać wydłużone
-
sport i rozrywka będą ograniczone, zwłaszcza do form które nie wymagają bliskiego kontaktu
-
oferta SPA będzie ograniczona i przygotowana pod kątem zasad bezpieczeństwa
-
w hotelach będą instalowane dozowniki z płynami dezynfekującymi w określonych miejscach
-
posiłki a zwłaszcza napoje będą Gościom podawane przez personel noszący maseczki ochronne
-
zostanie ograniczona możliwość samoobsługowego korzystania z restauracji podczas posiłków
SZYKUJĄC SIĘ DO PODRÓŻY NIE ZAPOMNIJ:
-
maseczek ochronnych
-
żelu antybakteryjnego
-
aktualnych dokumentów podróży, paszportu (jeżeli jest wymagany),
-
aktualnych wyników testu COVID-19 (nie starszych niż 72 h przed wylotem, jeżeli są wymagane)
-
kart kredytowych (ogranicz możliwość korzystania z gotówki)
-
telefonu z dostępem do internetu/ładowarki by być na bieżąco z wszelkimi informacjami
Poniżej w linkach znajdą Państwo aktualne zasady podróżowania do poszczególnych
krajów, przydatne dokumenty oraz przekierowania do formularzy linii lotniczych.
Szczegółowe i aktualne informacje uzyskają Państwo również pod adresem:
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych
- Albania (zasady podróżowania)<klik>
- Bali (zasady podróżowania) <klik>
- Bułgaria (zasady podróżowania) <klik>
- Chorwacja (zasady podróżowania)<klik>
- Cypr (zasady podróżowania)<klik>
- Czarnogóra (zasady podróżowania)<klik>
- Dominikana (zasady podróżowania)<klik>
- Dominikana Instrukcja formularza QR przez internet<klik>
- Egipt (zasady podróżowania)<klik>
- Egipt (deklaracja zdrowia i instrukcja) <klik>
- Grecja (zasady podróżowania)<klik>
- Gruzja (zasady podróżowania) <klik>
- Hiszpania i Wyspy Kanaryjskie (zasady podróżowania)<klik>
- Kenia (zasady podróżowania) <klik>
- Kenia (instrukcja wypełniania formularza e-visa)<klik>
- Kenia (instrukcja dla kenijskiej deklaracji zdrowia)<klik>
- Kenia (instrukcja przesłania certyfikatu szczepień
oraz wyniku testu PCR oraz uzyskania kodu QR) <klik>
- Kuba (zasady podróżowania)<klik
- Kuba (instrukcja uzyskania kodu QR) <klik>
- Madera (zasady podróżowania)<klik>
- Malediwy (zasady podróżowania)<klik>
- Malediwy (formularz rejestracyjny instrukcja)<klik>
- Malta (zasady podróżowania)<klik>
- Maroko (zasady podróżowania)<klik>
- Maroko (instrukcja wypełniania formularza wjazdowego<klik>
- Mauritius (zasady podróżowania)<klik>
- Mauritius (formularz rejestracyjny i instrukcja uzyskania kodu QR)<klik>
- Meksyk (zasady podróżowania)<klik>
- Oman (zasady podróżowania)<klik>
- Portugalia kontynentalna (zasady podróżowania)<klik>
- Seszele (zasady podróżowania)<klik>
- Seszele (instrukcja wypełniania deklaracji zdrowia)<klik>
- Seszele Deklaracja Zdrowia - 1 sztuka po polsku (lot tam) i 1 sztuka
po angielsku (lot z powrotem) na pasażera <klik>
- Sri Lanka (zasady podróżowania) <klik>
- Sri Lanka (instrukcja uzyskania kodu QR) <klik>
- Sri Lanka (instrukcja wykupienia ubezpieczenia) <klik>
- Sri Lanka Deklaracja Zdrowia - 1 sztuka po polsku (lot tam) i 1 sztuka
po angielsku (lot z powrotem) na pasażera <klik>
- Tajlandia (zasady podróżowania) <klik>
- Tajlandia (instrukcja rejestracji i uzyskania kodu QR) <klik>
- Tajlandia Deklaracja Zdrowia - 1 sztuka po polsku (lot tam) i 1 sztuka
po angielsku (lot z powrotem) na pasażera <klik>
- Tunezja (zasady podróżowania)<klik>
- Turcja (zasady podróżowania)<klik>
- Włochy (zasady podróżowania)<klik>
- Wyspy Zielonego Przylądka ( zasady podróżowania) <klik>
- Wyspy Zielonego Przylądka ( instrukcja wypełnienia elektronicznej deklaracji zdrowia) <klik>
- Wyspy Zielonego Przylądka Deklaracja Zdrowia - 1 sztuka po polsku (lot tam) i 1 sztuka
po angielsku (lot z powrotem) na pasażera <klik>
- Zanzibar (zasady podróżowania)<klik>
- Zanzibar (instrukcja wypełniania deklaracji zdrowia)<klik>
- Zanzibar Deklaracja Zdrowia - 1 sztuka po polsku (lot tam) i 1 sztuka
po angielsku (lot z powrotem) na pasażera <klik>
- ZEA (zasady podróżowania)<klik>
- ZEA (instrukcja aplikacji COVID-19 DXB Smart App)<klik>
Linie lotnicze - procedury związane z COVID-19:
- PLL LOT <klik>
- Enter Air <klik>
- Aegean Airlines <klik>
- Onur Air <klik>
- Pegasus Airlines <klik>
WAŻNE! Na pokład samolotu linii Blue Panorama (AMQ) obowiązkowo należy zakładać maseczki chirurgiczne lub maseczki typu FFP2 oraz FFP3. Pasażerowie są zobowiązani do posiadania odpowiedniej liczby maseczek na czas podróży - należy zmieniać je co 4 godziny. Maseczki wykonane własnoręcznie nie są dozwolone - pasażerowie nieposiadający odpowiedniego zabezpieczenia, nie będą wpuszczani na pokład samolotu.
UWAGA! W przypadku połączeń realizowanych w oparciu o przeloty rejsowe, należy zapoznać się z warunkami przewoźnika (linii lotniczej), a także kraju, w którym odbywa się przesiadka. Może zdarzyć się, iż kraj tranzytowy wymaga okazania negatywnego wyniku testu na obecność COVID-19 – zarówno przy wylocie, jak i w drodze powrotnej. Szczegółowe informacje na temat aktualnie obowiązujących przepisów wjazdowych, w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, znajdą Państwo na stronie: www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych
Od 23 stycznia 2021 r. podróżujący rozpoczynający, przesiadający się lub kończący lot na lotniskach na terenie Niemiec, są zobowiązani do używania maseczek medycznych (FFP2, KN95, N95 lub maseczek chirurgicznych). Jednocześnie od 1 lutego 2021 r. linia lotnicza Lufthansa wprowadza ten sam obowiązek na pokładach swoich samolotów. Przyłbice, maski FFP2 z zaworem, chusty oraz szale lub inna forma zasłaniania ust i nosa nie będą akceptowane na pokładzie samolotu.
WAŻNE:
staramy się uzupełniać wszystkie informacje na bieżąco, tym niemniej mają one charakter jedynie poglądowy i nie udzielamy gwarancji za ich aktualność.
Przed rozpoczęciem podróży prosimy o zapoznanie się z aktualnymi
zasadami podróży na stronach internetowych Tour Operatora lub przewoźnika z którym odbywa się wyjazd.
Biuro Podróży WORLD TOUR Katarzyna Kolanowska
ul: Kościuszki 14
81-704 Sopot
(Sopot Centrum - Dworzec Kolejowy - 1 piętro)
Godziny pracy biura:
poniedziałek - piątek: 11:00 - 19:00
sobota: 11:00 - 19:00
niedziela: nieczynne
Zapraszamy do kontaktu:
tel 58 555 00 45 kom +48 605 889 660 ✉
e-mail ogólne:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Właściciel biura: Katarzyna Kolanowska
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Kierownik biura: Paulina Myjak
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Specjalista ds. turystyki zagranicznej: Rafał Kulling
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Napisz do nas przez:
Jesteśmy na Facebook`u - Kliknij LUBIĘ TO! i śledź najświeższe informacje ze świata turystyki.
Numery naszych kont bankowych:
-
MILLENNIUM BIG BANK S.A
87 1160 2202 0000 0000 2806 5509 -
PKO BP
50 102 0555 8111 1162 16170 0051 -
mBANK
27 1140 2004 0000 3602 4407 3408
O nas:
Jesteśmy biurem podróży istniejącym na rynku już ponad 20 lat. Zajmujemy się sprzedażą ofert tylko sprawdzonych biur takich jak: Dertour, Meiers Weltreisen, TUI oraz wybranych polskich biur: Itaka, Grecos, Coral Travel, Rainbow Tours, Exim Tours, Matimpex Travel, Info Ski oraz Rejsy Atlas Tours, których rzetelność potwierdzona została kilkunastoletnią, owocną współpracą.
W swojej ofercie posiadamy również wszelkiego rodzaju ubezpieczenia turystyczne, wybranych Ubezpieczalni: ERGO, TU Europa i Signal Iduna.
Wychodząc na przeciw potrzebom Klientów w 2006 roku uruchomiliśmy portal internetowy www.oktravel.pl. Nowe narzędzie ułatwiło współpracę z naszymi stałymi Klientami oraz przyczyniło się do pozyskania wielu nowych.
W roku 2012 stworzyliśmy całkowicie nowy portal, który pozwala nie tylko rezerwować standardowe wycieczki, ale oferuje w pełni profesjonalne centrum rezerwacji przelotów, transferów oraz hoteli na całym świecie. W roku 2016 przystosowaliśmy portal, aby w pełni sprawnie działał na smartfonach oraz tabletach.
W trosce o Państwa bezpieczeństwo oferujemy również możliwość rezerwacji szerokiej oferty ubezpieczeń.
Możemy pochwalić się dużym sukcesem, ponieważ od wielu lat jesteśmy jednym z najlepszych agentów w Polsce wyżej wymienionych touroperatorów, czego dowodem są liczne dyplomy i wyróżnienia, o których więcej można dowiedzieć się na stronach tych firm lub u nas w biurze.
Ponadto w roku 2011 zostaliśmy autoryzowanym agentem BP Wezyr Holidays/Coral Travel, a w roku 2013 autoryzowanym biurem partnerskim BP Grecos Holiday.
Biuro podróży World Tour nie jest fikcją, w każdej chwili Klient może wstąpić do naszego punktu obsługi Klienta znajdującego się w Sopocie, aby uzyskać pomoc w wyborze oferty. Każdy Klient ma możliwość konsultacji z naszymi pracownikami. Tu również można otrzymać informację odnośnie funkcjonowania i korzystania z internetu oraz osobiście dokonać zakupu imprezy turystycznej. Nasi pracownicy to wykwalifikowani agenci turystyki, którzy swoje doświadczenie zdobywali podczas licznych wyjazdów studyjnych, na których zapoznawali się z bazą hotelową na całym świecie oraz organizacją poszczególnych firm. Dzięki temu, mogą Państwo liczyć na kompetencję i solidność, ponieważ naszym głównym celem jest zadowolenie Klienta poprzez wyszukanie optymalnej opcji spędzenia urlopu.
Zapraszam!
Katarzyna Kolanowska
Szanowni Państwo!
Zachęcamy do przeczytania wywiadu Katarzyny Kolanowskiej dla największej polskiej gazety branżowej.
Dnia 1 lutego 2013 roku został wydany dwutygodnik "Wiadomości Turystyczne".